Put decenijama dug - Front Slobode 1985. godine
![]() |
FOTO: Front Slobode |
Osposobljavanje puta Bistarac – Kiseljak već decenijama se nalazi u razvojnim planovima mjesne zajednice ali su Bistarčani sami nemoćni, iako se radi o dužini od samo tri kilometra.
Mnogi Bistarčani se sjećaju vremena kada su do Kiseljaka lako stizalo dobro prohodnim putem. Stanovnici Bistarca, Bokavića i Kiseljaka su ovu lokalnu saobraćajnicu održavali u dosta dobrom stanju, ali taj namet nisu mogli izdržati. Prije petnaest godina na Jali je izgrađen drveni most, ali pod naletima vodene stihije i pred zubom vremena građevina nije izdržala. Uz to, danak je uzela i rijeka promjenom toka, pa je ovaj put, takoreći, zaboravljen. Doduše, Bistarčani su na Baricama 1975. godine podigli betonski most, ali je sredstava ponestalo za dalje poslove. Nekako se smoglo snage za postavljanje dobre makadamske podloge, ali je time zadovoljen tek dio potreba.
![]() |
Niko Marković |
Već decenijama osposobljavanje ovog puta se nalazi u razvojnim planobima Mjesne zajednice Bistarac Donji, ali su Bistarčani nemoćni da sami okončaju sve poslove kako se radi o dužini od samo tri kilometra. Prije desetak godina sa Kiseljakom i Bokavićima je postignut dogovor da se put osposobi zajedničkim snagama, ali i to nije bilo dovoljno, jer je riječ o isuviše krupnom zahvatu. S obzirom na to da se ovim putem stiže do poljoprivrednih posjeda, da bi stanovnicima Kiseljaka i Bokavića znatno skratio izlazak na magistralu Tuzla – Doboj i prugu istog pravca, a od velikog značaja bi njegova prohodnost bila i za realizaciju koncepcija opštenarodne odbrane, skupštine opštine Tuzla i Lukavac, kao i vodoprivredne organizacije bi morale imati više sluha za ovu investiciju. Uz to interes bi morali naći i kolektivi zaduženi za razvoj turizma na Modračkom jezeru, jer bi taj pravac bio pogodniji za saobraćaj od svih postojećih.
Koliko su, opet, u Donjem Bistarcu zainteresovani za osposobljavanje ovog puta ilustruje i podatak da su najnovijem samodoprinosom predvidjeli stavku od 0,10 odsto za izgradnju puta Bistarac – Kiseljak. Kao i na drugim poslovima, i u ovom slučaju su raspoloženi da na radnim akcijama pojeftine investicije, a vjerujemo da su slična raspoloženja i u Kiseljaku i u Bokavićima. Ni rješavanje imovinsko-pravnih odnosa ne bi predstavljalo veliku kočnicu, jer se pokazalo da je najveći gubitak kada je put neprohodan. Doduše, na putu ostvarenja ovog projekta stoji i neregulisano korito Jale, ali ako se ima u vidu to da je regulacija Jale mnogo krupniji zahvat i da bi se izgradnja puta Bistarac - Kiseljak lako mogla uklopiti u taj projekt, onda čekanju nema mjesta. Tim prije što bi se ova investicija za kratko vrijeme višestruko isplatila.
Nema komentara
Objavi komentar